21779
blog,paged,paged-4,stockholm-core-2.4.4,select-child-theme-ver-1.0,select-theme-ver-9.10,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode_menu_,qode-wpml-enabled,wpb-js-composer js-comp-ver-7.8,vc_responsive

ΑΠΩΛΕΙΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ – ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ (ΑΡΘΡΟ 26 ΤΟΥ Ν. 43545/2015)

Σύμφωνα με το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων [άρθρο 26 του ν. 4354/2015 (ΦΕΚ Α’ 176)] σε συνδυασμό με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2/31029/ΔΕΠ/06.05.2016 Εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών με θέμα “Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Β’ του ν. 4354/2015 (176 /Α’)” προβλέφθηκε η διετής αναστολή της μισθολογικής εξέλιξής των δημοσίων υπαλλήλων από 01.01.2016 έως και 31.12.2017. Η κατά τα ανωτέρω κατάταξή τους σε μισθολογικό κλιμάκιο προκάλεσε δυσμενείς συνέπειες ως προς τις αποδοχές και τα συνταξιοδοτικά δικαιώματά τους, οι οποίες εξακολουθούν έως και σήμερα. Για την αποκατάσταση των ανωτέρω, οι ενδιαφερόμενες/-οι μπορούν να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας),  ώστε στη συνέχεια να προτείνουμε συγκεκριμένα τον τρόπο συνεργασίας.

ΑΔΕΙΕΣ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΟΥ – ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ/ΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Με την υπ’ αριθμό Α2367/16-12-2021 απόφαση της 7μελούς σύνθεσης του Τμήματος Γ΄ του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έγινε δεκτή αίτηση ακύρωσης εκπαιδευτικού κατά της υπ’ αριθμό 108357/Ε3/21-8-2020 εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την οποία περιορίζονταν ποσοτικώς οι χορηγούμενες άδειες ανατροφής σε νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς σε σχέση με τις ισχύουσες για τους υπόλοιπους διορισμένους συναδέλφους τους. Στη συνέχεια εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 11919/Ε3/3.2.2022 Εγκύκλιος του Υπουργείου με την οποία ακυρώνεται τυπικά η υπ’ αριθ. 108357/Ε3/21-8-2020 Εγκύκλιος, η οποία ακυρώθηκε δικαστικώς, και μάλιστα αναδρομικά, με την ανωτέρω απόφαση του ΣτΕ.
Συγκεκριμένα, με τη σκέψη 10 της ως άνω 2367/2021 απόφασης του ΣτΕ, κρίθηκε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 2721/1999, γονέας εκπαιδευτικός δικαιούται να λάβει για την ανατροφή του τέκνου του τις προβλεπόμενες για τον σκοπό αυτό διευκολύνσεις, δηλαδή μειωμένο διδακτικό ωράριο και απαλλαγή από πρόσθετες υπηρεσίες, ή, εναλλακτικώς, την κατ’ άρθρο 35 παρ. 2 του ν. 3528/2007 ειδική άδεια ανατροφής με αποδοχές, χρονικής διάρκειας εννέα (9) μηνών (και, πάντως, μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο το απώτατο ηλικιακό όριο των τεσσάρων ετών), ενώ για τη χορήγηση της άδειας αυτής τίθενται ως μόνες προϋποθέσεις αφενός ότι το τέκνο δεν έχει συμπληρώσει, κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης, το τέταρτο έτος της ηλικίας του και αφετέρου ότι δεν έχει γίνει χρήση, για την ανατροφή του ίδιου τέκνου, των εναλλακτικώς προβλεπόμενων διευκολύνσεων. Επομένως, εκπαιδευτικός με τέκνο μικρότερο των δύο ετών κατά τον διορισμό του μπορεί να επιλέξει, βάσει των ιδιαίτερων οικογενειακών αναγκών του, είτε την παροχή εργασίας με μειωμένο ωράριο μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο του την ηλικία των δύο ετών είτε τη λήψη εννεάμηνης άδειας ανατροφής. Αντιστοίχως, εκπαιδευτικός με τέκνο μεγαλύτερο των δύο ετών κατά τον χρόνο του διορισμού δεν δικαιούται μεν μειωμένο ωράριο για την ανατροφή του, μπορεί, όμως, να λάβει, για τον ίδιο σκοπό, ειδική άδεια διάρκειας εννέα (9) μηνών (ή μέχρι τη συμπλήρωση από το τέκνο της ηλικίας των τεσσάρων ετών, αν υπολείπεται των εννέα μηνών ο χρόνος που απομένει μέχρι το ηλικιακό αυτό όριο).
Κατόπιν τούτων, και δεδομένου ότι από τις κατά τόπον Διευθύνσεις Εκπαίδευσης παρατηρούνται διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης του ανωτέρω προβλήματος, ενώ, επιπρόσθετα, ακολουθείται η εσφαλμένη πρακτική του συμψηφισμού των αδειών μητρότητας και ανατροφής που χορηγήθηκαν σε αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής σε εξωδικαστικές ενέργειες του γραφείου μας για την εξασφάλιση του δικαιώματος των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην πλήρη άδεια ανατροφής μετ’ αποδοχών του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 2721/1999, αντίστοιχα με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
 Οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας),  ώστε στη συνέχεια να προτείνουμε συγκεκριμένα τον τρόπο συνεργασίας.

ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ (192/2022 ΣτΕ ΟΛ): ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ – ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 2Κ/2019 ΑΣΕΠ

Δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθμ. 192/2022 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αίτησης ακύρωσης που ασκήσαμε κατά της Προκήρυξης 2Κ/2019 ΑΣΕΠ και στην οποία παρασταθήκαμε, μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 1092/2021 απόφασης της επταμελούς σύνθεσης του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Mε την απόφαση της Ολομέλειας του Δικαστηρίου κρίθηκε ότι οι διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 1 του ν. 4551/2018 (όπως ισχύουν μετά την προσθήκη εδαφίων με το άρθρο 17 παρ. 1 του ν. 4571/2018), οι οποίες προβλέπουν αυξημένη μοριοδότηση, στο πλαίσιο της ανωτέρω προκήρυξης διαγωνισμού για την κάλυψη θέσεων τακτικού προσωπικού των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υγείας Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, της “ειδικής εμπειρίας” που έχει κτηθεί από υποψηφίους που υπηρέτησαν ως επικουρικό προσωπικό σε φορείς του Υπουργείου Υγείας (άρ. 10 του ν. 3329/2005) σε σχέση με τη γενικώς μοριοδοτούμενη αντίστοιχη εμπειρία του άρθρου 18 παρ. 2 του ν. 2194/1994, αντίκεινται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, ενόψει των περιστατικών της συγκεκριμένης υπόθεσης και της αδυναμίας του νομοθέτη να αιτιολογήσει επαρκώς την ρύθμιση για αυξημένη μοριοδότηση των συγκεκριμένων υποψηφίων.
Η κρίση περί αντισυνταγματικότητας της αυξημένης μοριοδότησης της ειδικής εμπειρίας καταλαμβάνει άμεσα αποκλειστικά τους υποψήφιους της οικείας Προκήρυξης που συμμετείχαν ως διάδικοι στην δίκη ενώπιον του ΣτΕ. Για τους υπόλοιπους υποψήφιους της συγκεκριμένης Προκήρυξης, που δεν συμμετείχαν στο σχετικό δικόγραφο, υπάρχει πρόβλεψη από το νόμο και τη νομολογία να υποβάλουν σήμερα και πάντως μέσα σ’ έναν εύλογο χρόνο από την δημοσίευση της απόφασης σχετική αίτηση στην Διοίκηση που θα ζητά να επανεξεταστούν και αυτοί, σαν να είχαν δικαστική απόφαση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η εξομοίωση μεταξύ όσων δεν έχουν προσφύγει και των δικαιωθέντων υποψηφίων. Για την ένταξή τους στην αίτηση αυτή οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι της Προκήρυξης 2Κ/2019 ΑΣΕΠ (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) μπορούν να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας), προκειμένου να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες συμμετοχής τους στην διαδικασία. 
Γενικώς, η απόφαση αυτή ανοίγει το δρόμο για αντίστοιχες προσφυγές κατά φωτογραφικών κριτηρίων μοριοδότησης, η εισαγωγή των οποίων δεν αιτιολογείται επαρκώς από την αιτιολογική έκθεση του νόμου που τα έθεσε.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ (ΕΒΕ)

Το γραφείο μας κατέθεσε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας προκειμένου να κριθεί η συνταγματικότητα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η οποία θεσπίστηκε όλως αιφνιδιαστικώς τον Φεβρουάριο του 2021, καταλαμβάνοντας και τους μαθητές – υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων για το σχολικό έτος 2020-2021 και ενώ έπρεπε να προετοιμάζονται σε συνθήκες πανδημίας με όσες δυσλειτουργίες στην εκπαίδευσή τους αυτό συνεπαγόταν. Επιπλέον, η ανωτέρω ρύθμιση θα ελεγχθεί από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ως προς την συμβατότητά της με τις συνταγματικές διατάξεις, καθότι εισάγει πρόσθετο και υπέρμετρο περιορισμό του δικαιώματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο οποίος, όπως είναι γνωστό, προκάλεσε πλήθος παθογενειών στην εύρυθμη λειτουργία των ΑΕΙ της χώρας, αφού σε πολλές από αυτές εισήχθησαν ελάχιστοι ή και καθόλου φοιτητές. 
Επειδή οι πίνακες εισαγομένων στα Τμήματα/Εισαγωγικές κατευθύνσεις και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 κυρώθηκαν με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας στο τέλος Αυγούστου 2021 (δηλαδή την περίοδο των δικαστικών διακοπών, κατά την οποία οι δικαστικές προθεσμίες αναστέλλονται), οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσφύγουν κατά της ανωτέρω διοικητικής πράξης ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων έως και το τέλος Οκτωβρίου 2021, κατόπιν επικοινωνίας τους με το γραφείο μας στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις fhatzifotis@gmail.cominfo@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας

ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ 2Κ/2019 – ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ

Εξεδόθη η υπ’ αρ. 1092/2021 απόφαση της επταμελούς σύνθεσης του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αίτησης ακύρωσης που ασκήσαμε κατά της Προκήρυξης /2019 ΑΣΕΠ και στην οποία παρασταθήκαμε. Με την ανωτέρω απόφαση κρίθηκε ομόφωνα ως αντισυνταγματική, ως αντίθετη στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας, η ειδική εμπειρία που προβλεπόταν στη συγκεκριμένη Προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης σε φορείς του Υπουργείου Υγείας. Ειδικότερα, το ζήτημα επειδή ήταν πρωτότυπο, παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του Δiκαστηρίου, η οποία αναμένεται να επαναλάβει την κρίση του Τμήματος. 
Η απόφαση αυτή ανοίγει το δρόμο για αντίστοιχες προσφυγές κατά φωτογραφικών κριτηρίων μοριοδότησης, η εισαγωγή των οποίων δεν αιτιολογείται επαρκώς από την αιτιολογική έκθεση του νόμου που τα έθεσε.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ TΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ 2ΓΕ/2019 ΑΣΕΠ

   Εκδόθηκαν  σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Α.Σ.Ε.Π., οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης της Προκήρυξης Ε/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 46/24-12-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψηφίων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατηγορίας Π.Ε., των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ33, ΠΕ41 & ΠΕ78 (Ο πίνακας απορριπτέων θα αναρτηθεί για το σύνολο των κλάδων της οικείας προκήρυξης μετά την έκδοση των τελικών αξιολογικών πινάκων και των λοιπών κλάδων).
  Τα αποτελέσματα εμφανίζουν σε πολλές περιπτώσεις πλημμέλειες (όπως χαρακτηριστικά ο μη συνυπολογισμός μορίων ακαδημαϊκών προσόντων ή άλλων ιδιοτήτων, όπως για παράδειγμα η μη νόμιμη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας, μη νόμιμη προσμέτρηση πιστοποιητικών γνώσης ξένης γλώσσας, πιστοποιητικών ΚΕΠΑ κλπ). Σημειώνεται ότι κατά των οριστικών πινάκων κατάταξης χωρεί δικαστική προσφυγή εντός αποκλειστικής προθεσμίας 60 ημερών από την έκδοσή τους, η οποία αναστέλλεται έως και τις 31.08.2021 λόγω των δικαστικών διακοπών
   Σε περίπτωση που εντοπίζεται πλημμέλεια κατά την κατάταξη στους οριστικούς πίνακες, η οποία οδηγεί είτε στον αποκλεισμό από αυτούς είτε στην κατάταξη σε χαμηλότερη σειρά, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας),  ώστε στη συνέχεια να προτείνουμε συγκεκριμένα τον τρόπο συνεργασίας.         

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ 1ΓΕ/2019 ΑΣΕΠ

   Εκδόθηκαν σήμερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Α.Σ.Ε.Π., οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης Ε/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 45/24-12-2019 και ΦΕΚ 1/24-1-2020 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70 και ΠΕ73, και Δευτεροβάθμιας, κλάδου ΠΕ79, Γενικής Εκπαίδευσης, κατά κλάδο και ειδικότητα, καθώς και ανά μουσική ειδίκευση, κατηγορίας Π.Ε.
  Τα αποτελέσματα εμφανίζουν σε πολλές περιπτώσεις πλημμέλειες (όπως χαρακτηριστικά ο μη συνυπολογισμός μορίων ακαδημαϊκών προσόντων ή άλλων ιδιοτήτων, όπως για παράδειγμα η μη νόμιμη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας κλπ). Σημειώνεται ότι κατά των οριστικών πινάκων κατάταξης χωρεί δικαστική προσφυγή εντός αποκλειστικής προθεσμίας 60 ημερών από την έκδοσή τους
   Σε περίπτωση που εντοπίζεται πλημμέλεια κατά την κατάταξη στους οριστικούς πίνακες, η οποία οδηγεί είτε στον αποκλεισμό από αυτούς είτε στην κατάταξη σε χαμηλότερη σειρά, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας),  ώστε στη συνέχεια να προτείνουμε συγκεκριμένα τον τρόπο συνεργασίας.         

ΣΕΠΕ – Μονομερής μεταβολή κατά κατάχρηση του διευθυντικού δικαιώματος

Σύμφωνα με Πόρισμα της Επιθεώρηση Εργασίας Πειραιά και Δυτικής Αττικής επί σχετικής εργατικής διαφοράς κρίθηκε ότι η χωρίς προηγούμενη κρίση Υπηρεσιακού Συμβουλίου τοποθέτηση Προϊσταμένου Δ/νσης ως Προϊσταμένου Τμήματος με αποτέλεσμα τον υποβιβασμό του κατά δύο (2) ιεραρχικές βαθμίδες με ανάθεση στον εργαζόμενο καθηκόντων υποβαθμισμένων σε σπουδαιότητα και ευθύνη σε σχέση με την προηγούμενη θέση του, το αντικείμενο των οποίων κείται εκτός του επιστημονικού τομέα ειδίκευσής του, αλλά και του αντικειμένου της πρόσληψης και της σύμβασης εργασίας του, από την οποία προκλήθηκε υλική και ηθική βλάβη, συνιστά περίπτωση μονομερούς μεταβολής των όρων εργασίας μου η οποία λαμβάνει χώρα κατά κατάχρηση του διευθυντικού δικαιώματος, ακόμα και στην περίπτωση που με βάση την ερμηνεία του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της εταιρείας κριθεί ότι δεν αποκλείεται ανάθεση υποδεέστερων καθηκόντων σε αυτόν.

Ειδικότερα το Πόρισμα της Επιθεώρησης Εργασίας και Εργασιακών Σχέσεων Πειραιά και Δυτικής Αττικής λαμβάνοντας υπόψη τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά  σύμφωνα με τα οποία «(…) Β. Στην επίδικη εργατική διαφορά ο προσφεύγων θεωρεί ότι με την από 10.7.2020 απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εργοδότριας υπέστη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων της εργασίας του καθώς από την θέση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης ………. (θέση την οποία κατείχε από το ……..) μετακινήθηκε σε αυτή του Προϊσταμένου του Τμήματος ………… Με αυτό τον τρόπο υπέστη μισθολογική – υλική ζημία από τον υποβιβασμό του κατά δύο βαθμίδες όσο και ηθική ζημία καθώς τα νέα του καθήκοντα δεν αντιστοιχούν με την επαγγελματική του εξειδίκευση ως …………… Προκλήθηκε συνεπώς σύμφωνα με τον εργαζόμενο μείωση του επαγγελματικού του κύρους ενώπιον των υπόλοιπων εργαζομένων της εταιρείας. Περαιτέρω, κατά το μισθωτό η υποβάθμισή του έλαβε χώρα χωρίς να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από τον Κανονισμό Προσωπικού της εργοδότριας διαδικασία από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, εξυπηρετώντας επιδιώξεις που δεν αφορούν το συμφέρον και την ενδεδειγμένη οργανωτική λειτουργία της εταιρίας αλλά άσχετες επιδιώξεις (κατά το μισθωτό η υποβάθμισή του παρουσιάζει χρονική και αιτιώδη συνάφεια με αναφορές του σε σχέση με δυσλειτουργίες που διαπίστωσε στον τομέα ευθύνης του. (…) Από την άλλη η εργοδότρια αρνείται τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος καθώς κατ’ αυτήν η μετακίνηση έλαβε χώρα σύμφωνα με τον Κανονισμό Προσωπικού της, κατά τον οποίο μάλιστα η απώλεια της θέσης ευθύνης δεν αποτελεί βλαπτική μεταβολή. Μάλιστα, η τοποθέτηση του ………. στην θέση Διευθυντή ………….. έγινε με ανάθεση καθηκόντων, ήταν προσωρινή και ισχύουσα μέχρι τις τακτικές κρίσεις του προσωπικού, ενώ η μετακίνησή του στη θέση του Προϊσταμένου του Τμήματος ………………. γνώμονα είχε την εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών της εταιρείας κατά την ορθή άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος. (…)» καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «Η υπηρεσία μας θεωρεί πως ακόμα και στην περίπτωση που με βάση την ερμηνεία του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της … ΑΕ κριθεί ότι δεν αποκλείεται ανάθεση υποδεέστερων καθηκόντων στον προσφεύγοντα, αυτός καθαυτός ο υποβιβασμός του, όταν μάλιστα δεν δικαιολογείται από λόγους που αφορούν το πρόσωπο του εργαζομένου (πλημμελής εκπλήρωση των καθηκόντων του, τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος κλπ) ή από το καλώς νοούμενο συμφέρον της επιχείρησης, δύναται να εκληφθεί ως μονομερής μεταβολή κατά κατάχρηση του διευθυντικού δικαιώματος, όταν μάλιστα επιφέρει στον εργαζόμενο υλική και ηθική βλάβη. Προς αυτό συνηγορεί και η επί οκταετία άσκηση των καθηκόντων του κου …… ως Διευθυντή …….. υπό την εποπτεία διαφορετικών διοικήσεων, οπότε κατά τεκμήριο θεωρείται ότι ο προσφεύγων επέδειξε τουλάχιστον επάρκεια στην άσκηση των καθηκόντων του. Η δε υποβάθμισή του μετά την πάροδο μεγάλου χρονικού διαστήματος όπου αυτός άσκησε ανώτερα καθήκοντα συνεπάγεται για αυτόν μείωση του γοήτρου του απέναντι στους συναδέλφους του και στο κοινωνικό του περιβάλλον (ηθική βλάβη). Επίσης, η για μεγάλο χρονικό διάστημα επιλογή της διαδικασίας ανάθεσης καθηκόντων για την επιλογή προϊσταμένων αντί αυτής των θεσμοθετημένων τακτικών κρίσεων αποτελεί ευθύνη της εργοδότριας και δεν μπορεί να δικαιολογήσει την ανεξέλεγκτη άσκηση του εργοδοτικού της δικαιώματος. (…)».

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιχειρούμε την αναγνώριση της διαφορετικότητας της Διαπολιτισμικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε σχέση με τη Γενική Παιδεία, έτσι ώστε να αναγνωριστούν τα επιπλέον προσόντα των εκπαιδευτικών αυτών από την Πολιτεία με τελικό στόχο την διακριτή διαδικασία απορρόφησης όσων εκπαιδευτικών ειδικεύονται στο ζήτημα αυτό.

Η εκπαίδευση και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, εκτός του καταλυτικού ρόλου που διαδραματίζει στην ενσωμάτωση και την ομαλή ένταξη στην ελληνική κοινωνία και κουλτούρα (ειδικά των ανηλίκων) προσφύγων και μεταναστών, ανάγεται σε θεμελιώδες ατομικό και κοινωνικό δικαίωμα από ένα πλέγμα διατάξεων κανόνων υπερνομοθετικής ισχύος [Σύνταγμα, Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (και ΠΠΠ), Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και πλήθος Οδηγιών της Ε.Ε.]  καθιερώνοντας ταυτόχρονα την υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίσει με θετικές ενέργειές της την καθολική και ανεμπόδιστη πρόσβαση και απόλαυση του δικαιώματος αυτού.

Ωστόσο διαπιστώνονται από διεθνείς και εγχώριους φορείς, μεταξύ των οποίων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, ο Συνήγορος του Πολίτη, ο Συνήγορος του Παιδιού κ.ά. ποσοτικές και ποιοτικές ελλείψεις στην παρεχόμενη από την Πολιτεία εκπαίδευση σε παιδιά μεταναστών–προσφύγων. Οι ελλείψεις αυτές συνίστανται ιδίως στην απουσία ειδικών δομών εκπαίδευσης, που θα απευθύνονται αποκλειστικά σε μετανάστες – πρόσφυγες και στον ανεπαρκή αριθμό εκπαιδευτικού προσωπικού με σχετική εμπειρία και κατάλληλες δεξιότητες, αφού σύμφωνα με το συνήθως συμβαίνον την εκπαίδευση αυτής της ιδιαίτερης ομάδας μαθητών αναλαμβάνουν εκπαιδευτικοί δίχως την απαραίτητη εμπειρία, εξειδίκευση και επιμόρφωση, με αποτέλεσμα οι εν λόγω μαθητές να μην τυγχάνουν της ισότιμης και εξειδικευμένης μεταχείρισης σε σχέση με τους έλληνες μαθητές και τελικά να δυσκολεύονται δραματικά να ανταπεξέλθουν στις σχολικές απαιτήσεις, καθόσον δεν λαμβάνουν τα απαιτούμενα προς τούτο εφόδια.

Η παρεχόμενη από τα κράτη-μέλη εκπαίδευση οφείλει να παρέχεται εν τοις πράγμασι με προϋποθέσεις ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες. Η υποχρέωση να εξασφαλίζεται η πραγματική ισότητα των ανήλικων μεταναστών και στους προσφύγων με τους έλληνες μαθητές μπορεί να  διασφαλιστεί μόνο με την θέσπιση ειδικότερου πλαισίου το οποίο θα εξειδικεύει και θα βελτιώνει την ποιότητα του παρεχόμενου σε αυτούς εκπαιδευτικού έργου.

Όσοι/ες  εκπαιδευτικοί διαθέτουν προσόντα εξειδικευμένα στη Διαπολιτισμική Αγωγή και Εκπαίδευση μπορούν να αποστείλουν στο γραφείο μας τα πλήρη στοιχεία τους (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας) ώστε να συμμετάσχουν στις εξωδικαστικές ενέργειες για το ζήτημα.

 

 

Γνωμοδότηση ΝΣΚ 61/2021 – Αναγνώριση πιστωτικών μονάδων σε πτυχία πανεπιστημίων του εξωτερικού – ΔΟΑΤΑΠ

Για την επίλυση του ζητήματος αναγνώρισης ισοτιμίας τίτλων σπουδών που χορηγήθηκαν από πανεπιστήμια του εξωτερικού με αναγνώριση πιστωτικών μονάδων ο ΔΟΑΤΑΠ απέστειλε το ακόλουθο ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) με θέμα: α) Εάν υφίσταται ή όχι δυνατότητα αναγνώρισης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.1 του ν. 3328/2005, ισοτιμίας τίτλων σπουδών από ομοταγή ιδρύματα της αλλοδαπής, η χορήγηση των οποίων έχει πραγματοποιηθεί με αναγνώριση εξήντα (60) πιστωτικών μονάδων μη συναφούς γνωστικού αντικειμένου επί συνόλου διακοσίων σαράντα (240) πιστωτικών μονάδων και β) κατά πόσο η αναγνώριση κατά πολύ μικρότερου αριθμού πιστωτικών μονάδων (λ.χ. 5, 10, 15 πιστωτικών μονάδων) μη συναφούς γνωστικού αντικειμένου θα εμπόδιζε την αναγνώριση ισοτιμίας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 παρ.1 του ν. 3328/2005. 
Με την γνωμοδότηση 61/2021 του ΝΣΚ κρίθηκε ότι: α) Η αναγνώριση ισοτιμίας τίτλου ο οποίος, όπως έχει κριθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ, χορηγήθηκε από ομοταγές ίδρυμα της αλλοδαπής στο πλαίσιο τετραετούς προγράμματος σπουδών στο Ελληνικό Δίκαιο, με συνυπολογισμό εξήντα (60) πιστωτικών μονάδων μη συναφούς γνωστικού αντικειμένου επί συνόλου διακοσίων σαράντα (240) πιστωτικών μονάδων, και ειδικότερα, με αναγνώριση δεκατριών (13) μαθημάτων από σπουδές στην ημεδαπή σε Τμήμα Φιλολογίας, τα οποία αντιστοιχήθηκαν με δέκα (10) μαθήματα γενικής επιλογής του αλλοδαπού πανεπιστημίου επίσης μη συναφούς γνωστικού αντικειμένου προς τη Νομική Επιστήμη, με συνέπεια τη μείωση του χρόνου σπουδών στο αλλοδαπό ίδρυμα, δεν θα ήταν σύμφωνη με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.1 του ν. 3328/2005 και β) η δυνατότητα αναγνώρισης ή μη από τον ΔΟΑΤΑΠ τίτλων που αποκτήθηκαν με αναγνώριση από το αλλοδαπό ίδρυμα κατά πολύ μικρότερου αριθμού πιστωτικών μονάδων (λόγου χάριν 5,10,15 πιστωτικών μονάδων) μη συναφούς γνωστικού αντικειμένου τελεί υπό την προηγούμενη αιτιολογημένη, σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση, ουσιαστική κρίση του ΔΟΑΤΑΠ.
Το γραφείο μας παρακολουθεί την διαδικασία που εκκρεμεί ενώπιον του ΔΟΑΤΑΠ για την αποδοχή ή μη της ανωτέρω γνωμοδότησης του ΝΣΚ με την υποβολή σχετικών υπομνημάτων, υποστηρίζοντας ομάδα αποφοίτων πανεπιστημίου του εξωτερικού. Όσες/όσοι απόφοιτοι πανεπιστημίων του εξωτερικού αντιμετωπίζουν αντίστοιχο ζήτημα και ενδιαφέρονται μπορούν να μας αποστείλουν τα πλήρη στοιχεία τους (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας), ώστε να ενταχθούν στις ενέργειες που έχουν ήδη ξεκινήσει από το δικηγορικό μας γραφείο.
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ   
ΦΩΤΗΣ Ι. ΧΑΤΖΗΦΩΤΗΣ
ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ 29 ΑΘΗΝΑ 10673
ΤΗΛ:210.36.43.865, 210.33.90.917